Contact
Nieuwsbericht

Hoe je in 5 stappen planmatig de facilitaire dienstverlening kunt verbeteren

30 aug, 2021

Als manager weet u waarschijnlijk, wellicht na het uitvoeren van een quick scan van de huidige situatie, welke verbeteringen u door wilt voeren in de dienstverlening aan uw klanten. U wilt op weg naar een dienstverlening die de verwachtingen van uw klanten overstijgt, waardoor ze niet om uw afdeling heen willen en altijd de ondersteuning van het facilitair bedrijf willen.

Hoe kom je tot een verbeterplan dat je samen met je klant opstelt om zo een optimale dienstverlening te garanderen.

1. Stel heldere meetbare doelen op

Achterhaal door gesprekken met je klanten wat zij echt belangrijk vinden en spreek af hoe je daarop gaat acteren. Leg een paar KPI’s vast waaraan je klant waarde toekent. Schrijf geen vuistdikke interne SLA’s, maar richt het proces in op basis van over en weer vertrouwen en goede bedoelingen.

2. Creëer een constante verbetercultuur

Door het dagelijkse werk te organiseren rondom de verwachting van de klant, ontstaat een cultuur waarin medewerkers zich afvragen of hun handelen bijdraagt aan de wens van de klant. Hiermee stuur je op een cultuur van continu verbeteren.

3. Ga voor transparantie

Communiceer transparant met je klanten over voortgang, verwachtingen en afwijkingen. Betrek klanten bij lastige keuzes wanneer capaciteit verdeeld moet worden over meerdere aanvragen. In gezamenlijkheid ontstaan betere oplossingen en worden onaangename verrassingen voorkomen. Rapporteer voortgang periodiek.

4. Blijf in gesprek

Organiseer met de interne klanten accountgesprekken die verder gaan dan de dagelijkse praktijk. Dat laatste wordt afgedekt door operationele contacten door medewerkers en bedrijfsbureau. De accountgesprekken zijn gericht op de middellange en lange termijn doelstellingen van de interne klant en zijn bedoeld om te achterhalen hoe het facilitair bedrijf bij kan dragen aan het realiseren van de doelstellingen van de klant. Door het actief op te sturen groeit het vertrouwen in het facilitair bedrijf en wordt facilitair steeds vroeger betrokken bij nieuwe plannen.

5. De vertrouwde adviseur

Door de bovenstaande punten goed in te richten, wordt het FB gezien als de vertrouwde adviseur die aan de klantzijde is gepositioneerd. Uiteraard is kennis van de processen daarin onontbeerlijk, maar vergeet niet de er veel proceskennis bij de klant zit. Gebruik deze kennis door samen te werken.

Wilt u uw facilitaire dienst in de zorgsector optimaliseren en meer inzicht in uw processen krijgen middels onze quick scan? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen u immers graag verder. In de advies- en projectwereld onderscheidt TallKing Results zich door haar filosofie en bedrijfscultuur. In 2014 is TallKing Results opgericht om haar klanten als partners te mogen helpen. TallKing Results combineert kennis en ervaring uit het bedrijfsleven met tientallen jaren advies en projectmanagement in de zorg. De organisatie bestaat louter uit gespecialiseerde professionals met een ideaal: puntgave zorg in Nederland.

Contact met TallKing Results

Collega’s Mart de Jong en Laurens van Dreumel organiseren het LFI Café vanuit het RIVM.

Op donderdagmiddag 21 september vond de tweede uitzending van het LFI-Café plaats. Dit is een webinarserie waarin de laatste stand van zaken worden...
17 okt, 2023

Maak kennis met Josephine: een echte teamspeler die mensen enthousiasmeert.

Mijn naam is Josephine en ik woon in Amsterdam. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd in Groningen en ben sinds januari 2023 werkzaam als projectleider. Ik...
16 okt, 2023

Iets willen doen wat er écht toe doet, dat is wat Ciska motiveert.

Na jarenlang met veel plezier als leidinggevende in commerciële omgevingen gewerkt te hebben, ontstond steeds meer de behoefte om iets te doen ‘wat...
12 okt, 2023

Van ergotherapeut naar projectleider bij TallKing Results

Werken bij TallKing Results betekent deel uitmaken van een professioneel en betrokken team dat zich inzet om de zorg te humaniseren! Onze medewerkers...
13 sep, 2023

De 1001 nachten na een succesvolle EPIC implementatie

Op 27 september 2023 vindt het EPIC UGM plaats. Tijdens dit evenement komen verschillende EPIC-ziekenhuizen bij elkaar om de best-practices te...
6 sep, 2023

Maak kennis met Maud en Mart

Jonge talenten zijn een aanwinst voor elke organisatie! Waarom? Met hun frisse energie, enthousiasme en ambitie zijn zij in staat om hun werk met een...
9 aug, 2023

Terugblik op de inspirerende deelname van Defiwind Team NL 2023 aan de windsurfwedstrijd, gesteund door TallKingResults

Bij TallKingResults geloven we in de kracht van doorzettingsvermogen, toewijding en de impact van collectieve inspanningen. Onlangs ondersteunden we...
2 aug, 2023

Klaar om een verschil te maken in de zorg? Ciska Kwint vertelt over werken bij TallKing Results

Werken bij TallKing Results, voor een carrière die iedereen goed doet. Voor iedereen die niet alleen voor zichzelf werkt, maar ook écht impact wil...
20 jul, 2023

Zo ging Margot van logopedist naar directeur van TallKing Results

Werken bij TallKing Results betekent werken met professionals die impact willen maken! Maar nog meer betekent het werken in een geweldig leuk team...
12 jul, 2023

Zo ziet een dag in het leven van projectleider Josephine bij TallKing Results eruit

Werken bij TallKing Results betekent werken met professionals die impact willen maken! Maar nog meer betekent het werken in een geweldig leuk team...
28 jun, 2023